הקסם של סאפה וייטנאם

מאמר זה נכתב ע"י  "מטיילים בוייטנאם" ואין להעתיקו או לשכפלו ללא רשות הבעלים

vietnam, mountain peoples, costumes-4064384.jpg

למי שמבקש חווית טיול אותנטית תרבותית הרחק ממסעדות רשת, פארקי שעשועים והמוני תיירים, סאפה נמצאת בערך הכי רחוק שאפשר להגיע מכולם. סאפה ממוקמת ברכס הרי Hoang Lien Son בצפון מערב וייטנאם, העיר הקסומה סאפה מוקפת בנוף שובה לב ומציעה חוויה תרבותית סוחפת ייחודית. שם תהיו מוקפים בשטח הררי, עמקים עמוקים ומרחב אינסופי של שדות אורז ירוקים מדורגים. זה גם המקום שבו תמצאו שבטי הרים מרתקים, מפלים מרהיבים, מאכלים מקומיים אותנטיים ופסגות הרים מלכותיות. אנשים מכל הגילאים באים כדי לחוות את הקסם של סאפה. בין אם מדובר במשפחה עם ילדים, זוגות, חברים או סולו, ישנן מספר דרכים והזדמנויות לחקור את פנינה נסתרת זו של יעד זה.

נוף תרבותי מדהים

תושבי סאפה מורכבים מארבעה שבטי גבעות שונים באופן מובהק, לכל אחד מהם שפה, מנהגים ומסורות משלו. שבטי ה'מונג, טאי, רד דאו וג'איי H’mong, Tai, Red Dao, and Giay tribes מתקיימים יחד בעיירה המרתקת להפליא הזו. ככל שהשבטים הללו שונים, כולם חולקים קוד של הכנסת אורחים חמה ומסבירת פנים כלפי מטיילים. השבטים הללו הם שנותנים אופי לעיירה סאפה ולכפרים המקסימים שפזורים ברחבי העמקים. בשל מיקומה המרוחק, סאפה הצליחה לשמור על האותנטיות התרבותית שלה. רבות מהאמונות הדתיות והרוחניות השבטיות נשתמרו, וזו הסיבה שאתה צפוי לפגוש גם  שאמאנים(Shaman) מנהיגים מקומיים המתהלכים בניכם כאחד האדם.

מאמר זה נכתב ע"י "מטיילים באסיה וייטנאם" ואין להעתיקו או לשכפלו ללא רשות הבעלים 

המקום הטוב ביותר לחוות את תרבות סאפה בצורה מיטבית הוא ב-Love Market. אמנם זה כמקום לקנות ולמכור, זה יותר מקום חברתי שבו אנשים משבטים שונים יכולים לקיים אינטראקציה זה עם זה. זו הסיבה שתראו כאן קשת של צבע, ולבוש תרבותי שונה. החיים התרבותיים והרוחניים העמוקים של שבטי הגבעות באים לידי ביטוי בלבושם, במלאכת יד ובעבודת היד שלהם באמצעות דפוסים, צבעים, סמלים ועיצובים. לדוגמה, שמיכות כפר שבטי הן לעתים קרובות, תיאור יפה של סיפורים תרבותיים או אישיים.

לטייל ולהנות מהנופים

יש כל כך הרבה אתרים שאפשר לבקר בהם, שבסופו של דבר הלוואי שהיה לך יותר זמן להישאר. מהרים ומפלים, ועד לשדות אורז מדורגים וכפרים, יש שפע אפשרויות לבחירה.

הר פאנסיפן

הר פאנסיפן הוא הפסגה הגבוהה ביותר בכל דרום מזרח אסיה נמצא בסאפה. המכונה לעתים קרובות "הגג של הודו-סין", הר פאנסיפן מתנשא לגובה מלכותי של 3,143 מטר (10,312 רגל). בעוד שגובהו העצום של ההר הזה נשמע מרתיע, הוא למעשה ניתן לטיול והנוף מהפסגה מרהיב בצורה בלתי נתפסת. אל הפסגה אפשר להגיע גם ברכבל, וזה הרבה יותר מהיר וקל. בנוסף, הנסיעה ברכבל מרחפת גבוה מעל היבשה למטה לתצפית מדהימה ממעוף הציפור של השטח היפה.

מפלי האהבה ושער השמים

השמות לא יכלו להיות מושלמים יותר. מים נופלים שזורמים מעל הסלעים מעניקים איכות דמוית פיות קסומה למפלי האהבה. הפולקלור המקומי אומר שלפני זמן רב פיות היו יורדות מהשמים כדי להתרחץ במפלים. ממש מעל המפלים נמצא שער השמיים שבו נראה שהאדמה נופלת ונפתחת לנוף עוצר נשימה של ההרים והעמקים המרהיבים שמתחת.

מאמר זה נכתב ע"י "מטיילים בוייטנאם" ואין להעתיקו או לשכפלו ללא רשות הבעלים 

הר האם רונג הר ראש הדרקון

להר Ham Rong יש כל כך הרבה תכונות ייחודיות שאפשר בקלות לבלות שם חצי יום. "האם רונג" פירושו ראש דרקון וההר קיבל את השם כי הוא בצורת ראש דרקון המביט למעלה לשמים. בנוסף לצורתו יוצאת הדופן, הר Ham Rong מוקף בפולקלור ואגדות. ההר גם מאוכלס בצפיפות בסחלבים, הורטנזיות, שושנת הנילוס ופרחי בר.

Y Ty שדות אורז

מאמר זה נכתב ע"י "מטיילים בוייטנאם" ואין להעתיקו או לשכפלו ללא רשות הבעלים 

שדות האורז המדורגים היפים ביותר של וייטנאם ותרבות שבט גבעות ייחודית שלא ניתן למצוא בשום מקום אחר בווייטנאם. זהו יעד חובה עבור צלמים וחובבי טבע שלא רוצים להיות בהמוני סאפה. הם עצומים ומכילים מאות שכבות. שדות האורז הללו ממוקמים גבוה בהרים קרוב לגבול הסיני, אבל כדאי לבקר ולצפות על היופי המרהיב הזה (תלוי בעונה ) והנוף אוי.. נוף נפלא בדרככם לשם.

אוצר של הזדמנויות לחובבי טרקים

סאפה, הידועה כיעד פנטסטי לטרקים, ממש אוצר של הזדמנויות לחובבי טרקים. אתם יכולים לצאת לטיול קצר אחר הצהריים, או למטיילים רציניים, מסע בן כמה ימים אל ההרים. אחד הפיתויים של הטרקים הוא השבילים המבודדים שלוקחים אותך לביקור בכפרי שבט הגבעות הכפריים הפזורים על פני השטח ההררי. תהיו בטוחים שתעברו דרך שדות אורז, כפרים ותצלבו שבילים עם כפריים מקומיים לאורך הדרך. למי שמעוניין לעשות את אחד מהטרקים הקצרים יותר, אתם יכולים לבחור לצאת בעצמכם או עם מדריך טיולים מאחד השבטים באזור.

עמק מונג הואה

טיול רגלי זה של 15 ק"מ יפתיע אתכם עם המאפיינים הבלתי רגילים והבלתי צפויים שלו. עמק מונג הואה הוא אחד המקומות היפים בסאפה והוא ידוע בעיקר בשל שלל טרסות האורז המדהימות שלו. זהו שדה האורז הגדול ביותר בסאפה ואי אפשר לתאר את יופיו. תפגשו את נחל הפרחים, נחל קטן ונפלא שמתפתל סביב שדות האורז והמעיינות הקטנים הרבים המזינים אותו. גשר העננים שנבנה על ידי תושבי הכפר ומשמש לחציית הנחל הוא הפתעה מענגת. ואז יש את שדה הסלע העתיק עם 200 אבנים מגולפות בסמלים, מוטיבים וציורים שמקורם באלפי שנים.

מפל כסף, מפל אהבה וטרק שער השמיים

מאמר זה נכתב ע"י "מטיילים בוייטנאם" ואין להעתיקו או לשכפלו ללא רשות הבעלים 

מדובר בטיול של כשעתיים עד 4 שעות תלוי כמה זמן תרצו לעצור בשביל הנוף. המפלים האלה נראים כמו משהו ישר מתוך סרט פנטזיה. משם תמשיכו למעלה דרך יער במבוק לפני שתגיעו לשער השמים שנקרא כך על שם הנוף השמיימי של הר פאנסיפן. רצוי להיות בכושר בינוני בגלל הטיפוס בעלייה ומספר לא מבוטל של מדרגות.

הטרקים הארוכים יותר הם בין 3 ל-7 ימים ומעבירים אותך דרך הטריטוריה המרוחקת והמבודדת יותר, ומעניקים לך רמה עמוקה יותר של חווית חיים כפריים. בניגוד לטרקים הקצרים יותר, תזדקק למדריך מקומי אלא אם כן אתה מכיר את הטריטוריה.

שביל הא ג'יאנג

טרק זה בן 3 עד 4 ימים הוא מועדף בקרב צלמים, מה שאומר לך משהו על הנוף. זהו טרק שלוקח אותך דרך אזורי ההרים המרוחקים, מעבר מו פי לנג ופארק הגיאוגרפי המפואר של רמת דון ואן קארסט

טרק הר פאנסיפן

בהחלט טרק שדורש כושר טוב. זה שלושה ימים של בערך 7 שעות של טרקים ביומיים הראשונים ו-4 שעות בשלישי. רמת הקושי נובעת כמובן מעליות תלולות אבל צריך גם לקחת בחשבון גובה. היום הראשון הוא טיול נוח דרך כפרי המונג ויערות במבוק. זה היום השני והשלישי שבו תתמודדו עם ההר בגובה רב כשהטרק הזה נהיה מפרך. הגמר הגדול של טרק פאנסיפן הוא נוף מרהיב אל ההרים

מסע אל  נפלאות המטבח המקומי המסורתי

רוב הסיכויים שהמנות הכי יוצאות דופן שתזכו לטעום או לנסות…אי פעם יהיו בסאפה. למנות המקומיות של סאפה יש טעם אופייני מובהק ומשלבות את כל מה שניתן למאכל מיערות, שדות, הרים וגנים.

תאנג קו תבשיל בשר

מנת המונג המסורתית הפופולרית, Thang Co, היא תבשיל בשר המיוצר עם תערובת של עשבי תיבול טריים שנקטפו, תבלינים תוצרת בית ויין תירס.

מאמר זה נכתב ע"י "מטיילים בוייטנאם" ואין להעתיקו או לשכפלו ללא רשות הבעלים 

סיר סלמון חם

אחד מהמועדפים המקומיים של סאפה הוא Salmon Hot Pot. זה שילוב מענג של סלמון (מקומי), עגבנייה, אננס ופטריות יער המוגש עם ירקות בר כמו גרגיר הנחלים.

עוף שחור

עוד אחת מהמנות המיוחדות האהובות על סאפה היא עוף שחור. הוא נקרא על שם העור הפריך השחור שלו, בגריל, ולעתים קרובות בשילוב עם דבש בר מהיער.

תמצאו שפע של הזדמנויות לגלות כל מיני מנות מקומיות חדשות ולא מוכרות באחת ממסעדות סאפה רבות ונפלאות.

שווקים צבעוניים מבחינה תרבותית

שווקי שבט הגבעות הם פסטיבל של צבעים מרהיבים, שמיכות ובגדים יפים בעבודת יד, תוצרת טרייה ומאכלים מקומיים. את אחר הצהריים שלך תבלה היטב בין אנשי שבט הגבעות המקומיים הידידותיים תוך כדי חקר כל פלאי השווקים המענגים הללו. אתם תופתעו  מהרמה הגבוהה של עבודת יד מיומנת המשמשת לייצור בדים, בגדים, תיקים, סלים. מה שהכי מהנה הוא החיים התוססים שממלאים את השוק.

שוק סאפה

ממוקם בלב מרכז העיר, שוק סאפה נמצא בכיכר המרכזית ומתעורר לחיים בכל יום ראשון. החל משעות הבוקר המוקדמות, מאות אנשי H'mong ו-Red Dao לבושים בלבוש צבעוני של שבט גבעות מתחילים למלא את הכיכר. לשוק סאפה יש שתי קומות עם חללים פנימיים וחיצוניים שספקים יוכלו להקים את הדוכנים שלהם למכירת פירות וירקות הרים, תכשיטים, מוצרים מקומיים ופרחים. הקומה השנייה מפוצצת בצבעים מרהיבים מכל הבדים הצבועים ביד. תמצאו גם שמיכות, מפות וכריות עם דוגמאות מעודנות שנעשו על ידי נשות שבט הגבעות.

שוק Coc Ly

שוק זה ממוקם על האדמה הכפרית בין הרים מלכותיים לנהר צ'אי. כאן מתאספים שבטי הגבעות נונג טיי, בלאק זאו והמונג .כדי לקנות, למכור וכמובן לעסוק בפעילויות חברתיות. כמו שווקים אחרים, בשוק Coc Ly יש פירות, ירקות, בדים ומוצרים מקומיים, אבל גם סוסים, עזים, פרות ותאואים בגלל מיקומו הכפרי.

מאמר זה נכתב ע"י "מטיילים בוייטנאם" ואין להעתיקו או לשכפלו ללא רשות הבעלים 

שוק קאו סון

השוק הקטן והנפלא הזה ברובע Muong Khuong ממוקם בין הרים מפוארים, שדות אורז מדורגים, ונהר צ'אי היפה. רצועות הבד הצבעוניות התלויות מעל השביל מוסיפות קסם מיוחד לשוק.

שוק אהבה

מדי ערב שבת מגיעים לשוק האהבה אנשים מכל אזורי סאפה. התוצאה היא, בנוסף למקום השוק הצבעוני, אווירה של רומנטיקה והתרגשות כאשר כל שבטי הגבעות השונים מתאחדים באוויר הערב הקריר. אם יש לכם זמן לבקר רק בשוק אחד, שוק האהבה הוא זה שתבחרו עבור מנה מלאה מהמגוון התרבותי הייחודי של סאפה.

מאמר זה נכתב ע"י "מטיילים בוייטנאם" ואין להעתיקו או לשכפלו ללא רשות הבעלים 

אופני הרים ורכיבה על אופניים

רכיבה על אופני הרים היא דבר פופולרי כי אתה יכול לכסות יותר שטח ולחוות מגוון של נופים ביום אחד. ישנם מקומות שמשכירים אופניים, ומספר מפעילי טיולים טובים שיספקו אופניים ושירותי העברה לטיולי אופני הרים שבילים קצרים וארוכים.

אם תרצו לצאת לטיול אופניים בעצמכם, לסאפה יש כמה כבישים ושבילים מקסימים שתוכלו ליהנות מהם בעצמכם. עם זאת, אם תרצו באמת לצאת ולטייל, עדיף להשתמש במפעיל טיולים כדי לספק אופניים ושירותי העברה. שירות טיולים הוא גם אפשרות טובה למקרה שיש לך בעיות אופניים כמו פנצ'ר (תקר )בצמיג. טיולי אופני הרים של סאפה נעים בין חצי יום ל-4 ימים. הטיולים הארוכים יותר מכסים כמות נכבדה של קרקע והם הדרך האולטימטיבית לחוות את האזורים המבודדים יותר של סאפה. לדוגמה, יש טיולי אופני הרים של 4 ימים באזור סאפה כ 250  ק"מ על כבישי אש שיובילו אותך דרך הרים, יערות, עמקים ושטח כפרי. לחלופין, אם יש לך משהו ספציפי בראש, יש גם מפעילי טיולים שייצרו טרק מותאם אישית דרך היעדים הרצויים לך.

מה לבוש מתאים בהתאם למזג האוויר של סאפה

מזג האוויר של סאפה מגוון כמו התרבות שלה. נאמר שיום בודד יכול להכיל את כל ארבע העונות. אמנם קצת הגזמה, אך מזג האוויר יכול לעבור במהירות מקר וגשום לחם ולח. אז, הקפידו לארוז מגוון של בגדים. חולצות טריקו ומכנסיים קצרים, סווטשרט וסוודרים, ומה שביניהם. ואל תשכח את המעיל העמיד למים שלכם!

מאמר זה נכתב ע"י "מטיילים בוייטנאם" ואין להעתיקו או לשכפלו ללא רשות הבעלים 

הזמן הטוב ביותר לבקר בסאפה וייטנאם – לחוויית הטיול הטובה ביותר שלך!
מכיוון שמזג האוויר בסאפה משתנה באופן קיצוני בכל עונה, חשוב לדעת מהו הזמן הטוב ביותר לבקר בסאפה כדי להפיק את המרב מהטיול שלך.

הזמנים הטובים ביותר לביקור בסאפה הם ממרץ עד מאי ומאמצע ספטמבר עד תחילת דצמבר
מראשית מרץ עד סוף מאי סאפה מתעוררת משנת החורף שלה. מזג האוויר שמשי ויבש במהלך היום ופריך וקריר בלילה. בשלב זה, הנוף נראה שופע וירוק אפילו יותר משאר ימות השנה שכן הכל מלא חיים רעננים לאחר החורף. זה יוצר נופים נפלאים כשאתה מטייל בגבעות של סאפה והתמונות שלך יהיו יקרות מפז.

אבל לא רק הטמפרטורות המושלמות והסיכוי הנמוך לגשם הופכים את התקופה הזו של השנה נהדרת לנסיעה לסאפה. עונת פריחת הדובדבן המקומית היא מראה שכדאי לראות כאשר שדות וגנים שלמים מלאים בענני פרחים ורודים ולבנים.
להגיע באמצע העונה הגשומה ולהיאלץ לבטל טרק בגלל גשם שוטף יכול להיות מתסכל בדיוק כמו הצורך לחזור לאחור כי אין לך את הציוד המתאים.

ספטמבר ואוקטובר הם גם חודשי עונת הקציר. זה הזמן ששדות האורז בסאפה נמצאים במיטבם. תוכלו לראות את שדות האורז הזהובים מתפתלים בין ההרים כמו סרטי זהב שעושים את הנוף עוצר נשימה. זה הופך את הסתיו לזמן הטוב ביותר לבקר בסאפה.

לקראת סוף ספטמבר, הגשמים היומיומיים נפסקים והטיולים כמו גם ההתניידות יחזרו להיות קלים יותר. הימים עדיין יהיו חמים, אבל החום של העונה הגשומה יסתיים עד אז. מאוקטובר עד תחילת דצמבר הטמפרטורות לאט לאט ימשיכו לרדת מה שמביא לימים מתונים ולילות קרירים.

מאמר זה נכתב ע"י "מטיילים בוייטנאם" ואין להעתיקו או לשכפלו ללא רשות הבעלים 

הסתיו הוא עונת הקציר של סאפה, שהיא מיוחדת שכן שדות האורז האינסופיות ישתזרו בין ההרים כמו סרטי זהב ויעניקו לאזור מראה ייחודי שתזכו לראות רק לפני איסוף האורז. הזמן הטוב ביותר לבקר בטרסות האורז של סאפה!
ההגעה לסאפה בסתיו היא חוויה נפלאה שכן תוכלו ליהנות ממסלולי ההליכה במזג אוויר מושלם ולהתבונן בנופי שדות האורז הצהובים האינסופיים. הסתיו הוא גם עוד זמן נהדר לטיול אופנוע מכיוון שהכבישים יהיו בטוחים, יבשים ופחות עמוסים מאשר בקיץ. לכן זה נחשב הזמן הטוב ביותר לבקר בסאפה בווייטנאם

חיזרו הביתה עשירים…..במידע וחוויות

זמן בילוי מוקף ביופי הבתולי של סאפה ובשבטי הגבעות הנפלאים ישאיר אתכם עם הרגשה עשירה של מקום מיוחד באמת. בין אם נוסעים לבד, עם אחרים או עם המשפחה שלך, סאפה תהיה חווית טיול יוצאת דופן באמת מלאת יידע וחוויות שתוכלו לחוות רק…..כאן בסאפה

מאמר זה נכתב ע"י "מטיילים בוייטנאם" ואין להעתיקו או לשכפלו ללא רשות הבעלים 

boy, buffalo herder, ha giang-6559419.jpg

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

You cannot copy content of this page