לואנג פראבנג
לואנג פראבנג, הבירה המלכותית העתיקה של לאוס, היא אתר מורשת עולמית של אונסק"ו הידועה באווירה השלווה, המורשת התרבותית העשירה והיופי הטבעי עוצר הנשימה שלה.
. שוכנת בתוך צמחייה עבותה במפגש הנהרות המקונג ונאם חאן, לואנג פראבנג משדרת קסם נצחי שכובש מטיילים מרחבי העולם.
בין אם אתם מחפשים הארה רוחנית, בריחה שלווה או הרפתקאות גסטרונומיות, לואנג פראבנג מבטיחה מסע בלתי נשכח.
מחוז לואנג פרבאנג ממוקם במרכז צפון לאוס, גובל במחוזות אודומסאי, פונגסאלי והוואפאן מצפון, ויינטיאן הבירה ו-Xayabouly מדרום ודרום מערב ושיאנג קואנג ממזרח.
לואנג פראבנג היא עיר חובה בלאוס, והאטרקציות התיירותיות המובילות של לואנג פרבאנג מהוות רשימה המיוחדת לה.
מבחינה היסטורית, היא הייתה הבירה המלכותית לשעבר ומושבה של ממלכת לאוס עד שפאת'ט לאו קיבל את השליטה ב-1975. מבחינה גיאוגרפית, היא שוכנת כ-300 ק"מ צפונית לעיר הבירה ויינטיאן.
מתחם העיר מורכב מ-58 כפרים צמודים. בין אלה, 33 כפרים הוגדרו כאתר מורשת עולמי של אונסק"ו לואנג פרבאנג בשנת 1995.
המתחם ידוע בארכיטקטורה, התרבות והדת הייחודיים והשמורים שלו, מלבד השרידים הקולוניאליים הצרפתיים של המאה ה-19-20. לב העיר מפורסם בפגודות ובמנזרים בודהיסטיים משמעותיים. בינתיים, טקס מתן הנדבה הוא אחד הטקסים הייחודיים הנהוגים בעיר זו, שהאורחים יכולים להשתתף בהם ולקבל ברכות בתמורה. שם משמרים נקודות ציון מקסימות ופעילויות תרבותיות מעניינות בעיר העתיקה, כך שאין ספק שהיא מושכת אליה תיירים וחובבי אסיה .
מעבר לנוף העירוני, לואנג פראבנג היא עיר של האטרקציות ההיסטוריות והטבעיות של מפלים ומערות עבור משלחות והרפתקאות חוצות. צרו קשר – מטיילים בוייטנאם (traveling2vietnam.com)
לואנג פראבנג דורגה פעם בתור "העיר הטובה ביותר" בפרסי הנסיעות של Wanderlust ב-2015.
הכנת רשימה של מה לראות בלואנג פראבנג תהיה משימה מעניינת. כדי לסייע במחקר שלך, להלן דגשים שחובה לראות, בין אם אתה מטייל ביעד או רוכב על אופניים. שימו לב שאתם מגיעים לעיר עתיקה הרשומה על ידי אונסק"ו, כך שלא יהיו גורדי שחקים. במקום זאת, החללים מיועדים לבתים עתיקי יומין ולרחובות השלווים שבהם נהנים הלאוטים מאורח חייהם הנינוח.
לואנג פראבנג ידועה היום בעיקר בזכות המיקום הייחודי שלה של מקדשים, ארכיטקטורה מסורתית ומבנים קולוניאליים ובזכות היופי הטבעי של המחוז שמסביב לה. בטיול של מטיילים בוייטנאם אל לואנג פרבאנג אליה מגיעים בטיול ג'יפים מצפון תאילנד  בנינו לכם חוויה אקסטרימית מהנה משולבת בחיכוך אם השבטים המקומיים יחד עם טבע מרהיב וייחודי.
טיול אקסטרימי משבטי ההרים של לאוס אל לואנג פרבאנג.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

You cannot copy content of this page